Arbejdsmarkedet

Hvad laver en Incident Manager?

Prosabladet kigger nærmere på de utrolig mange jobtitler, der befolker branchen. Denne gang sætter vi luppen ned over titlen Incident Manager, og spørger Lars Bo Hansen, der arbejder hos KMD.

Lars Bo Hansen, hvad laver en Incident Manager?
Incident management er en integreret del af ITIL. Jeg er kundens mand hos leverandøren og omvendt. Jeg servicerer de problemer, kunder har med drift af deres produkt, og medierer den mest optimale løsning – hurtigt, effektivt og med fælles konsensus.

Hvilken uddannelse har du?
Jeg er uddannet historiker med psykologi som sidefag fra Aalborg Universitet i 2007.

Hvad er din spidskompetence?
Når man ikke er it-uddannet og anarkist inden for faget, er det vigtigt at kende egne begrænsninger. Jeg sørger for at følge problem og løsning fra A-Z samt at binde de forskellige led, processer, opgaver og mennesker sammen undervejs, så de, der ved mere end mig selv, deler viden, så det er forståeligt.

Hvor længe har du arbejdet i KMD?
Cirka 8 år.

Hvem har brug for en Incident Manager?
Alle virksomheder, der leverer digitale produkter og tager kundeoplevelsen alvorligt. Løser du et problem for et menneske, er du næsten altid sikret en god relation. Tænk ikke kun udvikling, husk også god drift.

På grund af GDPR udfordringer er kommentarmodulet midlertidigt deaktiveret.