Lego lancerer spil med Fortnite

Lego Fortnite-spil

Legos investering i Epic Games har nu båret frugt med lanceringen af det nye Lego Fortnite-spil, som er mere børnevenligt end de gængse Fortnite-spil

I foråret 2022 investerede Lego knap 7 mia. kr. i spilvirksomheden Epic, der blandt andet står bag Fortnite, og de to parter har nu lanceret det første Lego Fortnite-spil. Det nye Lego-spil er mere børnevenligt end de traditionelle Fortnite-spil, og Lego-versionen henvender sig til børn fra tiårs-alderen og opefter.

Vores partnerskab med Epic Games er fokuseret på at udvikle digitale spiloplevelser, som er designet til at være sjove og sikre og har potentialet til at bygge bro mellem fysisk og digital leg for at inspirere børn, siger Niels B. Christiansen, topchef i Lego. 

I det nye Lego Fortnite-spil er der mere fokus på overlevelse og på evner til at bygge nyt end i Fortnite, og man vil møde mange venlige NPC'er, selvom der selvfølgelig også vil være knapt så venlige modstandere, som man kan slås med.

Læs mere om spilbranchen i PROSAbladet:
> Et rutsjebane-år for spilbranchen