Introduktion til Unity

Lær om de grundlæggende features i Unity så du har et godt udgangspunkt til selv at komme i gang med at udforske og producere egne spil.

Program:

- Styrker ved Unity
- Unity’s interface, forklaring og demonstration:

  • Scene
    • 2D og 3D i Unity
    • Main camera
  • Hierarchy & GameObjects
    • Skabe 3D objects
    • Texturering
    • Children / Parent
    • Prefabs
  • Inspector
  • Components
    • Transform X Y Z
    • Audiosource
  • Projekt vinduet
  • Game vinduet
  • Console Vinduet
  • Importering af assets
  • Start spillet
  • Asset store

- Unity UI elementer

  • Canvas, rect, knapper og images
  • Her vises hvordan man forholdsvist nemt kan lave et menu system

- Animation i Unity

  • 2D Animation
  • 3D keyframe animation

- Colliders, triggers og tags

  • Physics material

Der vil være eksempler på hvordan man kan bruge emnerne i overstående i kontekst.

Spørgsmål og afslutning

 

Info om underviser:
Christian “Code” Skriver Kragegaard har en stor passion for at skabe ting – alle mulige slags digitale ting. Med en kandidat i medialogi med spil specialisering, startede han med at bruge Unity i 2011 og har siden arbejdet med programmet mange steder, både privat og professionelt.
Med en bred erfaring i at lave undervisning og workshops i spiludvikling med Unity, har Christian undervist på forskellige niveauer fra folkeskoler og op til universiteter og været med til at opkvalificere andre lærere i, hvordan de kan bruge Unity i undervisningen.
Derudover udvikler han også prototyper og færdige spil til forskellige firmaer.

Dato

Start23. nov. 2022 17:00
Slut23. nov. 2022 20:00

Sted

Online

link offentliggøres senere

Se på kortRejseplan

Pris

MedlemKr. 0,00
Ikke-medlemKr. 510,00
Meld dig ind og deltag til medlemspris

83 ud af 100 pladser tilbage

Kontakt

Jonas, joa@prosa.dk

Bliv medlem af PROSA

Som medlem af PROSA får du en lang række fordele, som bl.a.

Gratis kurser

Juridisk rådgivning

Faglige netværk

Gode bankaftaler og forsikringer

Læs mere