Program:
- Styrker ved Unity
- Unity’s interface, forklaring og demonstration:
- Scene
- 2D og 3D i Unity
- Main camera
- Hierarchy & GameObjects
- Skabe 3D objects
- Texturering
- Children / Parent
- Prefabs
- Inspector
- Components
- Transform X Y Z
- Audiosource
- Projekt vinduet
- Game vinduet
- Console Vinduet
- Importering af assets
- Start spillet
- Asset store
- Unity UI elementer
- Canvas, rect, knapper og images
- Her vises hvordan man forholdsvist nemt kan lave et menu system
- Animation i Unity
- 2D Animation
- 3D keyframe animation
- Colliders, triggers og tags
- Physics material
Der vil være eksempler på hvordan man kan bruge emnerne i overstående i kontekst.
Spørgsmål og afslutning
Info om underviser:
Christian “Code” Skriver Kragegaard har en stor passion for at skabe ting – alle mulige slags digitale ting. Med en kandidat i medialogi med spil specialisering, startede han med at bruge Unity i 2011 og har siden arbejdet med programmet mange steder, både privat og professionelt.
Med en bred erfaring i at lave undervisning og workshops i spiludvikling med Unity, har Christian undervist på forskellige niveauer fra folkeskoler og op til universiteter og været med til at opkvalificere andre lærere i, hvordan de kan bruge Unity i undervisningen.
Derudover udvikler han også prototyper og færdige spil til forskellige firmaer.